سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حزب جمهوری اسلامی

96 فروند هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شد

 

    خبرگزاری پانا: افزایش 96 فروند هواپیما به ناوگان 

 

هوایی در 5 سال گذشته نشان می‌دهد که 57.8 درصد از 

 

کل هواپیماهای موجود در مدت ذکر شده به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری پانا ، اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری اعلام کرد: تعداد ناوگان هوایی از اول انقلاب تا سال 1384به 70 فروند افزایش یافته‌ است که با در نظر گرفتن سال‌های پس از انقلاب متوسط افزایش ناوگان از اول انقلاب تا پنج سال گذشته در هر سال 2.7 فروند هواپیما بوده است.
 
همچنین با در نظر گرفتن افزایش 96 فروند هواپیما به ناوگان هوایی در 5 سال گذشته، متوسط افزایش ناوگان در این مدت 19.2 فروند هواپیما را نشان می‌دهد که در مقایسه با گذشته حاکی از افزایش بیش از هفت برابری ناوگان ورودی هواپیمایی است.
 
بنابر این گزارش؛ تعداد کل فرودگاه‌های احداث شده (داخلی و بین المللی) به طور متوسط در دولت نهم و دهم در هر سال 2.4 فرودگاه است که در سال های پس از انقلاب تا سال 1384، این عدد یک بوده است که نشان دهنده رشد بیش از دو برابری است.

همچنین حمل و نقل هوایی در بخش ناوگان ملکی غربی و ناوگان استیجاری غربی، در 5 سال اخیر به ترتیب 739.6 و 650 درصد نسبت به دوره پیروزی انقلاب تا سال 1384 افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش؛ 12181 صندلی در پنج سال اخیر به ناوگان هوایی اضافه شده است که به طور متوسط، افزایش سالیانه 2436 صندلی پروازی را نشان می‌دهد.
 منبع : پانا